zondag 19 juni 2016

Soms zit het tegen

Twee keer het zelfde wit, nou ja dat was de bedoeling.
Er zijn van die momenten dat alles tegen zit, afgelopen weekend was er een van. Achtereen volgens problemen met verf, een kastje, de geiser en internet.

De verf voor het houtwerk was op en ik had twee nieuwe potten besteld. Helaas blijkt nu de kleur van beide nieuwe potten wit, een iet wat rodige tint te hebben, in plaats van het beoogde grijzige. Dit wordt dus een probleem op de overloop want twee van de vier deuren zijn al geverfd, en als ik nu deze nieuwe kleur gebruik vallen de nog te schilderen deuren uit de toon. Dat wordt dus of ruilen, of alles in deze nieuwe kleur oververven. 

Ik ga hier de fabrikant nog wel even over consulteren, want de verf is best duur, en ergens moet er een fout gemaakt zijn. Of de oorspronkelijk eerste pot was foute kleur, of de twee nieuwe potten zijn fout. De nummers en kenmerken zijn wel gelijk, dus in de productie is er vast wat  misgegaan.

Hangt prima voor lange mensen
Eindelijk hebben we dan een spiegelkast gekocht voor de badkamer bij Ikea. Het was eerst niet de bedoeling naar Ikea (Ik Koop Er Alles / Ik Krijg Er Allergie) te gaan, maar alle andere winkels hadden niks moois, en uiteindelijk zijn we maar naar Ikea Duiven gegaan, zodat we meteen door konden rijden naar Duitsland. Probleem met het kastje is nu echter dat deze boven de tegels is gehangen, en de spiegel alleen bruikbaar is voor lange mensen zoals ik. Voor kleinere mensen hangt de kast echt te hoog en dus zal deze omlaag moeten. Is echter makkelijker gezegd dan gedaan, vanwege de tegelrand die 2 cm uitsteekt. Dat kan dus helaas niet anders worden opgelost dan door de zaag in de kast te zetten. Dat kan weer op twee manieren, en daar denk ik nog even over na.

Error
Vervolgens denk je een lekkere douche te kunnen nemen, komt er slecht half lauw water uit. Nadere inspectie leert dat op de geiser het display "error P1" aangeeft. Ben er nog niet achter wat deze error betekent maar goed is het niet. Na een reset doet de geiser het weer, maar na enige tijd weer error P1. Buurman Heinz komt even later langs en vertelt dat er in Stünzel donderdags een blikseminslag is geweest. Bij diverse mensen zijn de vaste telefoons kapot, en ook andere apparatuur werkt niet meer schijnt. Ik vrees het ergste, maar heb echter niet meer verder onderzoek gedaan omdat we weg moesten. Later in de auto bedacht ik me dat er wellicht een van de drie krachtstroom-stoppen is gesprongen. Nu maar hopen dat dat het is, en niet gedoe met elektronica, want daar heb ik een hekel aan.

Over elektronica gesproken, ook het Internet in Stünzel is niet meer vooruit te branden sinds vorige week. De Vodafone 3G (LTE) ontvanger geeft slechts een streepje, en zelfs die valt af en toe weg. Wellicht is er hier ook sprake van een nawee van het onweer, en is de Vodafone 3G mast beschadigd, we wachten het maar even af.

Had ik al verteld dat de maaikop van de bosmaaier het begeven had ? Ik ben geloof ik aan vakantie toe, en blijf maar eens een weekje thuis.

Maar eerste gordijn hangt, en dat is positief



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+