vrijdag 26 augustus 2016

Zwagers en vrienden houden huis en kamer 7 is af.

Houthakken en tuinieren
Zelfs als we er niet zijn gebeuren er dingen in het Gasthaus Stünzel. Afgelopen week zijn mijn zwagers en hun vrienden hier even bezig geweest. En dat merk je, er ligt weer een enorme muur gekloofd hout, timmerhout is naar binnen gebracht, het gras is gemaaid, terras schoon gemaakt en er zijn maatregelen tegen de zwijnen genomen.  

Vandaag kamer 7 eindelijk af gemaakt, moest nog een antieke lamp ophangen en de vloer nog een keer verven. Weekje laten drogen en dan kan er ingericht worden. Het heeft al met al 4 jaar geduurd voor dat het af was, maar dan heb je ook wat, de kamer voelt en ruikt goed met al die natuurlijke materialen zoals leem en ecologische verf. 

Tijdens al die uurtjes arbeid stond meestal de Duitse radio aan, en daardoor ben ik gehersenspoeld en onderbewust fan geworden van Helene Fischer. Ja een Guilty Pleasure zeg maar, stiekem genieten in mijn hide-out. Mijn familie weet dat en laat als dank voor een weekje Gasthaus een CD achter ! Ik ben gewoon stiekem blij, bedankt Karin en Anne Bouke, eh Willem en Hilda.

PS. blog is inmiddels meer dan 100.000 maal bekeken (al dan niet door robots), vind het toch een mooie mijlpaal.  





Hieronder een foto van kamer 7, de gebruikte materialen zijn: leem, hennep isolatie, kalk, verwarming met tempierung systeem, nieuwe stroomkabels en eco verf. Dank aan alle mensen die hebben meegeholpen, dat zijn denk ik alle mensen die wel eens in ons Gasthaus hebben verbleven.



Kamer 7 anno 2016





Hoe kamer 7 er uit zag in 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+