maandag 3 september 2012

Carriere Switch

Zoals ieder weekend ook het afgelopen weekend weer in Stünzel geweest, heerlijk weer gehad en veel gedaan.  Alle kinderen en vriendinnen van hun waren mee, en al die handen kwamen goed van pas want we moesten een hele stapel planken verven voor het dak.

Als verf gebruiken we nu op lijnolie gebaseerde materialen. Dit werkt heel anders dan we in NL gewend zijn met verven op terpentine basis. Ten eerste hoef je niet te gronden, ten tweede dekt het al na twee keer, en ten derde, het is stukken goedkoper. Zowel qua materiaal als doorloop tijd scheelt dit nogal, een fijne meevaller dus.  Het is bovendien ook vriendelijker voor het milieu en gaat makkelijk van je handen. Ik ga het in NL ook gebruiken voortaan.e

Verder heeft Ekko drie kapotte ramen van nieuw glas voorzien en zich ontpopt als een expert en het strak aanbrengen van stopverf (nog slechts twee ramen te gaan).  Ook is de voordeur van een eerste lak laag voorzien, en dat ziet er gelijk stukken beter uit.

De door Paul en Anja gedoneerde fiets blijkt een geweldig succes dit weekend, iedereen is om de beurt een rondje om geweest. Snel nog maar een paar mountainbikes vinden, dan kunnen we samen. Want het is er toch wel erg mooi en we hebben nog heel veel niet gezien.

Ook kan ik nu mijn CV gaan aanpassen nu ik officieel boer in Duitsland ben geworden. Deze formaliteit blijkt nodig om via de Denkmalschutz subsidie te verkrijgen. Boer Frank, zoals de kinderen me nu noemen, is hier erg blij mee. Gezien mijn vrouw ook de landbouwschool heeft afgerond, hebben we nu ons levensdoel gevonden dus. Nu nog een leuke boeren-auto aanschaffen, ik denk aan een Opel Mantra.




2 opmerkingen:

Google+